יום שישי, 23 בדצמבר 2011

(Sonic Youth - Sonic Youth EP (1982

פוסט יום-הולדת אורח של איילת, מזל טוב!














אי.פי הבכורה של הלהקה האמריקאית.
הלהקה הוקמה בניו-יורק בשנת 1980 ע"י ת'רסטון מור (גיטרה ושירה) וקים גורדון (גיטרה, בס ושירה) תחת השמות הזמניים "מייל בונדינג", "רד מילק" ו"ארקאדיינס". ביוני 1981 הלהקה שינתה את שמה ל"סוניק יות' " לקראת הופעה בפסטיבל "נויז פסט". במהלך הפסטיבל הם צירפו ללהקה את לי רנאלדו (גיטרה ושירה) והלהקה הופיעה בפסטיבל כשחברי הלהקה ניגנו על התופים לסירוגין, ורק לאחר הפסטיבל הצטרף המתופף ריצ'רד אדסון.
בשנת 1982 חתמה הלהקה בלייבל "ניוטרל רקורדס" של גלן בראנקה והוציאה את האי.פי "סוניק יות' ".
לאחר יציאת האי.פי, עזב אדסון את הלהקה לטובת קריירת משחק, והמתופף בוב ברט נכנס לנעליו.
במהלך אותה שנה, יצאה הלהקה לסיבוב הופעות קצר בארה"ב ומור החליט שברט לא עומד בדרישות והוא נאלץ לעזוב את הלהקה בתום הסיבוב, כשבמקומו הגיע ללהקה ג'ים סקלאוואנוס.
ב1983 הוציאה הלהקה אלבום ראשון, "קונפיוז'ן איז סקס", ולאחריו יצאה לסיבוב ראשון באירופה. בתום הסיבוב החליט סקלאוואנוס לעזוב את הלהקה, וברט חזר לתפקיד המתופף לאחר שהובטח לו שלא יפוטר שוב.
הלהקה צברה קהל מעריצים באירופה, אך עדיין לא הצליחה לייצב את עצמה בפני המבקרים בארה"ב. במהלך סיבוב הופעות בלונדון בשנת 1984, חלק מציוד ההגברה של הלהקה כשל, ומור התחיל להרוס אותו מתוך תסכול, האקט עורר תגובות נלהבות מהקהל והארוע צוין במגזינים הבריטים "סאונדס" וNME. כשהיא נישאת על גלי הארוע, זכתה הלהקה לפופולריות באזור ניו-יורק והביקוש להופעות גדל וגרם להם להופיע ברצף במשך כמה שבועות. במהלך אותה שנה התחתנו מור וגורדון והלהקה הוציאה את אלבומה השני, "בד מון רייזינג", שנבנה על קטעים שהלחינו רנאלדו ומור במהלך סיבובי ההופעות שלהם. האלבום יצא בלייבל "הומסטד רקורדס" לאחר ויכוח בנושא תמלוגים שהתעורר בין הלהקה לבין בראנקה. לאחר שהופיעו עם אלבומם השני במשך שנה, עזב ברט את הלהקה והוחלף ע"י סטיב שלי.
בשנת 1986 חתמה הלהקה בלייבל "SST" והוציאה את אלבומה השלישי, "אבול". האלבום זכה לביקורות טובות, והלהקה הצליחה לפרוץ את גבולות ניו-יורק והתפרסמה בצורה גורפת בכל ארה"ב.
אלבומה הרביעי של הלהקה, "סיסטר" יצא שנה לאחר מכן, והתייחס ברובו ליצירות מד"ב של פיליפ ק. דיק.
לאחר חילוקי דעות נוספים בין הלהקה ללייבל, עזבה הלהקה את SST והוחתמה ב"אניגמה". ב1988 הוציאה הלהקה את האלבום הכפול "דיידרים ניישן", שזכה לביקורות מוצלחות והגיע למקומות גבוהים במצעדים של מגזיני מוזיקה גדולים.
בעיות הפצה גרמו למלאי האלבומים להגמר בחנויות, ומור החליט לעזוב את אניגמה ולעבור ללייבל אחר.
הלהקה חתמה בלייבל "גפן" והוציאה בו את האלבומים "גו", "דירטי" ו"אקספירמנטל ג'ט סט, טראש אנד נו סטאר" בשנים 1990, 1992 ו1994.
בשנת 1995 הלהקה פתחה את פסטיבל "לולהפלוזה", ושנה מאוחר יותר, בפרק של משפחת סימפסון בשם "הומרפלוזה", תרמה הלהקה את קולה ואת שיר הסיום של הסדרה.
גורדון נהגה לנגן לעתים קרובות גם על הגיטרה, ובאלבומים הבאים של הלהקה, "וושינג מאשין" מ1995 ו"א ת'אוסנד ליווס" מ1998, היא ניגנה רק על הגיטרה, ושינתה את הרכב הלהקה ל3 גיטרות ותופים. השינוי התבטא היטב בסאונד הלהקה, שהחלה להתנסות יותר עם שירים ארוכים וחצי מאולתרים.
במהלך התקופה הזו, הוציאה הלהקה אלבומים נסיוניים שהיו אינסטרומנטלים ברובם, ובחלקם לקח חלק ג'ים או'רורק בתפקידי בס, ולאחר מכן הצטרף ללהקה באופן רשמי.
במהלך סיבוב הופעות בשנת 1999, נגנב כל הציוד של הלהקה, וחברי הלהקה נאלצו להתחיל מחדש עם ציוד שונה בהקלטת האלבום "ניו יורק סיטי גוסטס אנד פלאוורס" שיצא בשנת 2000.
שני האלבומים הבאים של הלהקה, "מוריי סטריט" משנת 2002 ו"סוניק נרס" מ2004 חזרו לסאונד המוכר של הלהקה עם הצטרפות הבסיסט.
בשנת 2005 החליט או'רורק לעזוב את הלהקה, ובמקומו הגיע מארק איבולד, ושנה לאחר מכן הוציאה הלהקה את האלבום "ראת'ר ריפד".
בשנת 2009 עזבה הלהקה את הלייבל גפן, ועברה ל"מטדור רקורדס" ובו הוציאה את אלבומה "אטרנל".
בסוף שנת 2011 הודיעו מור וגורדון על סיום נישואיהם, וענן גדול העיב על קיום הלהקה, כאשר חודש לאחר מכן הודיע רנאלדו שהלהקה מתפרקת בצורה זמנית.

אינדי רוק אלטרנטיבי עם אלמנטים של פוסט-רוק ונויז.

'She Is Not Alone'


להורדה

יום שני, 19 בדצמבר 2011

(Turbowolf - Turbowolf (2011














אלבום הבכורה של הלהקה הבריטית.
סטונר רוק \ מטאל.

'Ancient Snake'


*הלינק להורדה הוסר עקב תלונת זכויות יוצרים.

יום ראשון, 18 בדצמבר 2011

(San Pedro - Ambitions (2011














אלבום הבכורה של הלהקה הישראלית.
אינדי רוק אלטרנטיבי.

'Whirlwind'


להורדה